Ik heb mijn baan opgezegd!

Standaard

close the door www.dailyinspirationalquotes.in

Ik heb mijn baan opgezegd op school vanaf de zomervakantie!
Ik hoor je denken:
Wat ?
In deze tijd?
Hoe zit het met je pensioen?
Heb je wel gedacht aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering?
Je weet als geen ander dat een een ongeluk in een klein hoekje zit . Eerst viel jij van de trap en daarna Danny.

En ja daar heb ik ook allemaal gedacht, maar ik geef al weer een aantal weken les over het 8-voudige pad van Pantanjali. (De leefregels van de yoga). Ik vind het zelf altijd erg waardevol om yogales te geven nav een thema.

Iedere week als ik de lessen geef, krijg ik terug van leerlingen dat de les vaak zo passend is bij de situatie die op dat moment speelt in hun leven en dat mijn yogalessen meer een soort van levenslessen zijn. Zoveel meer dan alleen maar een yogales. Deze levenslessen liepen nu ook gelijk op met wat er gebeurde in mijn leven. Alsof het zo moest zijn dat ik nu deze themayogalessen gaf over het 8-voudige pad.

Eerst de les Santosha. Deze les deed ik nadat Danny net uit het ziekenhuis kwam na zijn operatie ivm zijn val van de trap. Santosha betekent tevredenheid.
“Het staat niet gelijk aan geluk. Ook al is de situatie nog zo vervelend of pijnlijk , als je in staat bent om de zaken te zien zoals ze zijn, zonder verwachtingen dan is dit tevredenheid.
Het heeft ook niet te maken met het feit dat je tevreden bent met de situatie maar het betekent dat je oefent in geduld en probeert het leven te accepteren in deze situatie tot dat je in staat bent om de omstandigheden te verbeteren.  Het is tevens het “weten” dat er betere tijden komen.”
En het was zo waar, we konden de situatie, bed in de woonkamer en totaal afhankelijk van mij, alleen maar accepteren en  oefenen in geduld om te wachten op betere omstandigheden. Het zou 6 -12 weken gaan duren. We zijn nu bijna op de helft.

Daarna kwam de yogales Tapas. Door middel van de yogales Tapas wist ik wat mijn brandende verlangen was, de drijfkracht die zorgt dat ik genoeg uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen heb.
Dat ik de nodige inspanningen lever om vooruit te komen op mijn pad van zelfkennis.
“Tapas leert je dat als je een mooi doel hebt dan wordt je leven hierdoor helderder en zuiverder. Als je leeft zonder tapas, dan leef je eigenlijk zonder liefde.”
Ik wil leven met liefde, mijn hart volgen en me niet laten lijden door de angst.
Angst om mijn vaste baan te laten gaan, ivm mijn pensioen en zoveel meer.

Toen de yogales Ishvara pranidhana. Hierbij gaat het erom dat je veel dingen in het leven niet zelf in de hand hebt. “Dit aanvaarden is vaak het loslaten in de vorm van overgave aan een of andere goddelijkheid, een soort basisvertrouwen in het leven, het universum, universele levenskracht, of in een hogere macht die in diverse geloven voorkomt. Iedereen heeft natuurlijk hierin zijn eigen keus hoe hij het benoemt. De naam die je eraan geeft doet er niet toe. Door te vertrouwen krijg je een positieve instelling, je gaat mee in de stroom van het leven, je weet dat je niet alleen bent. Als je vertrouwt dan weet je dat  in alles wat gebeurt iets goeds is en door te vertrouwen worden je  angsten weggenomen.”

Dit vertrouwen heb ik nu en al vind ik het heel jammer dat ik na al die jaren “mijn kleuters” en “mijn school” ga verlaten toch voelt het goed dat ik nu helemaal voor de Yogaboerderij kan gaan. Ik heb natuurlijk al 11 yogagroepen in de yogastudio in Lelystad , geef Onlineyogalessen, heb as zaterdag 2 april mijn eerste Yogaevent, mag van de zomer weer les geven op het Internationaal Yogafestival Terschelling en  ga in september naar Kroatië met de yogacruise van Cruise Travel.

Ik heb zin om vanaf september iedere dag bezig te mogen zijn met mijn passie en dit gun ik iedereen.

Mijn creatieve brein blijft me weer verrassen met nieuwe, bijzondere,relaxte, inspirerende en nog meer leuke mogelijkheden op het gebied van workshops en lessen bij de Yogaboerderij offline maar ook vele leuke online ideeën. Deze ideeën ben ik nu allemaal aan het uitwerken. Het wordt fantastisch! Ik beloof het.

Fijne paasdagen!

Heb je interesse in  GRATIS yogatips tegen hoofdpijnklachten? Meld je dan nu  HIER  aan.

Corine van Zoelen
www.deyogaboerderij.nl
info@deyogaboerderij.nl

De Yogaboerderij is ook te vinden op
twitterperiscope,pinterestinstagramyoutubeLinkedInn , Katch en Facebook

Bron foto : daily-inspiration-quotes

Plaats een reactie